top of page
  • תמונת הסופר/תmichalagross

מה (לא) צריך לקנות לפני לידה?

במובן מסויים, האירוע הזה, בו הולכים לעשות "הזמנת לידה" הוא חוויה שדומה לביקור בלונה פארק, כולל הסחרחורת והדופק המואץ. יש שם הכל, בגוונים של פודרה, עם הזדמנויות אינסופיות לדמיין את התינוק/ת, איך הוא יראה, מה נלביש לו והאם יהיה לה וילון בחדר. מצמידים לזוג צעיר, נרגש ומסוחרר נציגת מכירות כל יודעת. היא יודעת: מה צריך, כמה מכל דבר, מה הכי טוב. איזו הקלה! ואז מבינים משהו...





עד היום, כשאני נזכרת בבוקר בו יצאתי עם בעלי להזמין דברים לקראת הלידה הראשונה שלנו, אני נרגשת.

כשחזרתי הביתה עם התינוקת הראשונה שלי, חיכתה לי "הזמנת הלידה" בבית. בדיוק כפי שהגיעה מהחנות. חיתולי בד בחבילות של שש, בשקיות. מספריים, מברשת שיער ושמפו אל-דמע לתינוקות, ביחד עם אלכהול, מחמם בקבוקים, בקבוקים ומוצצים. ומגבונים. וחיתולים. ומגבות. וסדינים, וסדיניות, ושמיכה דקה וגם עבה ובגדים ומיטה לא מורכבת שבתוכה עומד מזרן מכוסה בניילון. שום דבר לא היה מכובס, מורכב, או במקום. לא היתה מטאפורה טובה מזאת למצבי הרגשי ברגע ההוא.

ואז, לפתע, הבנתי:

התינוקת הזאת לא זקוקה לכלום! היא זקוקה רק לי. יש לי אוכל בשבילה. אני יכולה להחזיק אותה או להניח אותה על המיטה שלי לידי. כל השאר לא חשוב.

ובאמת – תינוקות זקוקים למעט מאד...חברת השפע בה אנחנו חיים ביחד עם הסחרור שלנו בסמוך ללידה משכיחים מאיתנו את העובדה המרגיעה הזאת.

אז...

מה צריך לקנות לתינוק?

בואו נתחיל עם מה לא צריך לקנות לתינוק...

לא צריך:

*לקנות חדש. את רוב הדברים נתן לשאול מחברים או לקנות משומשים. כמעט כל המוצרים לתינוקות ניתנים לרחיצה, חיטוי או כביסה...יוצא דופן: מושב בטיחות לרכב.

*כל מה שלא צריך בהתחלה, כל מה שיכול להתאים בדיוק כתשובה לשאלה : "מה אפשר לקנות לכם במתנה?": מיטת תינוק, ״אוניברסיטה" ובכלל צעצועים, משחקים ומוביילים, "טרמפולינה", או ערסל ניע-נוח, או פוף גדול – מקום טוב להניח בו תינוק...מזרן פעילות ועוד...

*עגלה - הוצאה גדולה אם בוחרים לקנות חדשה. אפשר לבדוק את העגלות הקיימות בשוק ולחכות לקנייה לאחר הלידה.

*וילון תואם אהיל תואם שמיכה תואם מגן ראש למיטה (שאיננו מומלץ לשימוש לאור הנחיות משרד הבריאות לשינת תינוקות בטוחה). חדר התינוק לא משמש אותו בתחילת חייו...

*המון בגדים חמודים - חכו. עד שתבינו מי נולד לכם, כמה הוא גדול ואיזה סוג בגד אתם מעדיפים (ועד שיהיו לכם הרבה מתנות שתרצו להחזיר ותמורתן לקנות את הבגדים החמודים)

*שמפו, שמן תינוקות (לא שמן אמבט), קרם גוף לתינוק, קרם פנים לתינוקת, טלק....כל מיני *תמרוקים שבמינימום – אינם נחוצים וחלקם אף לא בריאים...בכל מקרה תקבלו חבילות שי מחברות התמרוקים השונות.

*מברשת ומסרק – אם יוולד לכם תינוק עם שפע שיער וממש תרצו לסרק אותו - תוכלו לקנות בהמשך.

*מוצרי האכלה שונים - חכו. יצבו את ההאכלה של התינוקת הזאת ואז תראו מה חסר..

*מחלק מנות (ממש ממש לא. אין שום קשר בין סטריליות ובין מחלק מנות).

*המון בקבוקים בגדלים שונים.

*סטריליזטור.

*שקיות להקפאת חלב.

*מחמם בקבוקים (וגם לא מחמם מגבונים).

*אינטרקום. לא תתרחקו מהתינוק שלכם בראשית חייו וממילא אם יזדקק לכם - תשמעו...

*לול - לא שימושי בתחילת חייו של התינוק ולמעשה - גם לא בהמשך.

222 צפיות0 תגובות
bottom of page