top of page
  • תמונת הסופר/תmichalagross

בהריון? קבלי טיפים קלים ליישום שיגרמו לתינוק שלך לישון טוב ולהירדם לבד, כמעט מההתחלה

עודכן: 20 בנוב׳ 2018

תינוקות שונים זה מזה בטמפרמנט שלהם, בשבוע ההריון בו נולדו, במשקל הלידה, בנסיבות הלידה (קצרה? ארוכה? קיסרית?) ועדיין, לעיתים קרובות תינוקות ראשונים במשפחה ישנים פחות טוב מאלו שיוולדו אחריהם. זאת אומרת: ההורים שלהם ישנים פחות. למה? כי הורים לילד שאיננו ראשון יודעים דברים שלא ידעו אחרי לידה ראשונה.


להלן 10 פרטי מידע שיעזרו לתינוק לישון טוב, ולהירדם לבד (ממש חשוב!) כמעט מתחילת חייו:


1. תינוקות נולדים בג'טלג, אבל הוא עובר לאחר כמה ימים – בימים הראשונים התינוק שלכם ערני יותר בלילה (כפי שהוא רגיל מהבטן) וישנוני יותר ביום (למה? כשהלכת והיית פעילה במהלך היום - הוא נרדם, בגלל התנועה).


2. שינה מביאה שינה. תינוקות צריכים לישון. גם אם קשה להם להירדם. תינוק קטן לא יכול להיות ער יותר משעה וחצי. צריכים להציע לו לישון ולעזור לו להרדם כבר בסימן ראשון של עייפות


3. תינוקות זקוקים למגע. עם כל הכבוד לעריסה המקסימה. ככל שיקבלו יותר מגע כשיבקשו אותו, יזדקקו בהמשך לפחות.


4. תינוקות זקוקים לתנועה. במנשא, בערסל, על ידיהם של מבוגרים. תנועה מסוגים שונים, במהלך משחק או תנועה עדינה. זה מה שמרגיע אותם ומביא לשינה.


5. תינוקות זקוקים לעירסול. התנוחה בה הגב מעוגל, שרירי הבטן נינוחים והידיים מובאות לאמצע הגוף היא "המצב הבטוח", הנינוח עבורם. אפשר להשיג את המנח הזה במנשא, באחיזה על הידיים, בערסל מסוג "ניע-נוח" או בשכיבה בפוף בו מייצרים מעין "קן".


6. תינוקות זקוקים לעיטוף. עד כמה שלהורים שלהם נדמה כי עיטוף מגביל – עבור התינוק הוא מייצר רוגע ומאפשר לו להרדם.


7. תינוקות זקוקים לרעש. פשוט כי לזה הם רגילים מבטן אימם. יש שם רעש בלתי פוסק של הלב, מערכת הנשימה ומחזור הדם. הם זקוקים לרעש כדי להרגע.


8. תינוקות זקוקים לשכיבה על הבטן. ההמלצה הגורפת היא להשכיב תינוק לישון על הגב, אבל בשעות היום, כשאתם משגיחים, השכיבו אותו על הבטן ככל האפשר. מיומו הראשון.


9. תינוק קטן מרגיש פחות בנוח במרחב. הוא רגיל למגע ברוב חלקי גופו אותו נוכל לייצר באמצעות "קן" מוגדר, תחום, בו הוא יכול להרגיש בטוח, ממש כמו ברחם. אפשר לייצר קן כזה במיטה, בעריסה, בפוף או בערסל. חשוב שיהיה מגע של ראש התינוק בשוליים של המרחב בו נשכיב אותו. גם כובע יכול לעזור…


10. והנה הבשורה האמיתית: תינוקות מסוגלים למצוא את השינה שלהם בעצמם! לא מוכרחים להרדים אותם! הכלל הפשוט הוא - לא לעשות יותר ממה שצריך: אחרי שהתינוק קיבל מגע, תנועה, רעש נעים ועיטוף, כשהוא שבע, עם חיתול נקי, כשלא קשה לו כרגע בשל קוליק או עייפות וגירויי יתר, הוא יהיה מוכן לשכב ער בעריסה, ערסל או פוף ולשקוע לאט לאט לשינה מתוקה. אם הוא לא נינוח, אפשר לקחת אותו על הידיים, להרגיע אותו, לעטוף, להניק, להחליף לו...כל דבר שיעזור לו לחזור לרוגע, ולהחזיר אותו שוב, ער, כדי שימצא את השינה. ככל שיעברו הימים, הוא יצליח להירדם בעצמו בקלות רבה יותר וזוהי מתנה גדולה גם לו וגם לכם, הוריו העייפים.

1,079 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page